Ford Amateur DiscGolfPark

Ford Amateur DiscGolfPark

Ford Amateur DiscGolfPark

Osoite: Ojankärsämöntie 12-10, 04300 Tuusula
Perustettu: 2020
Väylien määrä: 18
Suunnittelija: Pasi Koivu, Joni Luumi, Ilkka Roukala
Pinnanmuodot: Kumpuileva, jonkin verran korkeuseroja

Marraskuussa 2020 valmistunut A1-luokan metsärata, josta löytyy myös jonkin verran korkeuseroja. Rata on lähtökohtaisesti suunniteltu hieman vähemmän pelanneille sekä perheille, mutta sopii hyvin kokeneemmille pelaajille. Rata sijaitsee pääpsin hiekkapohjaisella kangasmetsäalueella ja suurin osa väylistä on pituudeltaan 58m – 74m. Kaksi par 4 väylää mahtuu myös mukaan.

Huom! Ojankärsämöntien kääntöpaikalle tai alueen yritysten pihoihin EI SAA PYSÄKÖIDÄ! Ojankärsämöntien päädyssä olevan parkkipaikan lisäksi katujen varsista löytyy pysäköintipaikkoja (4h). Alueen yritysten pihoista EI SAA NOUTAA aidan yli menneitä kiekkoja. Yritysten pihoihin menneistä kiekoista voi olla yhteydessä Markku Järviseen (040 017 6833). Voit myös olla seuraan yhteydessä yhteydenottolomakkeen kautta tai sähköpostitse osoitteeseen friba(at)fgch.fi.

#1 – BRING ON TOMORROW
60m | Par 3

Suorahko väylä pieneen ylämäkeen. Sopii niin rysty kuin kämmenheitolle.

#2 – CASTROL
74m | Par 3

Kyseinen väylä on yksi radan vaikeimmista väylistä. Väylä on kapea ja molemmilla puolilla on puustoa, mutta väylä on kumminkin selkeä ja hyvällä heitolla pääsee korille.

#3 – CONTINENTAL
99m | Par 3

Samoin kuin edellinen väylä on tämä radan vaikeimpia väyliä ja samalla radan pisin par-3-väylä. Heitetään loivaan alamäkeen ja kori löytyy nyppylän takaa kallion ympyröimänä. Heittoa ei pysty hirveästi kierrättämään, joten vaatii suorahkon heiton. Olethan varovainen! Kallio voi olla liukas sateella tai sen jälkeen.

#1 – BRING ON TOMORROW
60m | Par 3

Suorahko väylä pieneen ylämäkeen. Sopii niin rysty kuin kämmenheitolle.

#2 – CASTROL
74m | Par 3

Kyseinen väylä on yksi radan vaikeimmista väylistä. Väylä on kapea ja moleimmilla puolilla on puustoa, mutta väylä on kumminkin selkeä ja hyvällä heitolla pääsee korille.

#3 – CONTINENTAL
99m | Par 3

Samoin kuin edellinen väylä on tämä radan vaikeimpia väyliä ja samalla radan pisin par-3-väylä. Heitetään loivaan alamäkeen ja kori löytyy nyppylän takaa kallion ympyröimänä. Heittoa ei pysty hirveästi kierrättämään, joten vaatii suorahkon heiton. Olethan varovainen! Kallio voi olla liukas sateella tai sen jälkeen.

#4 – FORD MOTORCRAFT
66m | Par 3

Tällä väylällä voit valita kolmesta eri heittolinjasta, mutta leveimmän ja suosituimman linjan tulet varmasti löytämään vasemmalta, eli jos oikean käden kämmenheitto on sinun juttusi niin käytä sitä tällä väylällä.

#5 – IF: FORD VAKUUTUS
63m | Par 3

Tämä väylä ei ole pituudella pilattu, mutta vaatii tarkan oikealle kääntyvän heiton.

#6 – DEFA
148m | Par 4

Radalla on kolme selkeästi vaikeampaa väylää ja tämä on viimeisin niistä kun aloitit kierroksesi 1. väylältä. Kyseessä radan toinen par-4-väylä, joka tarjoaa avausheiton alamäkeen, jonka jälkeen toivottavasti näet korin ja sinulla olisi matkaa noin 70m. OB korin oikealla puolella.

#4 – FORD MOTORCRAFT
66m | Par 3

Tällä väylällä voit valita kolmesta eri heittolinjasta, mutta leveimmän ja suosituimman linjan tulet varmasti löytämään vasemmalta, eli jos oikean käden kämmenheitto on sinun juttusi niin käytä sitä tällä väylällä.

#5 – IF: FORD VAKUUTUS
63m | Par 3

Tämä väylä ei ole pituudella pilattu, mutta vaatii tarkan oikealle kääntyvän heiton.

#6 – DEFA
148m | Par 4

Radalla on kolme selkeästi vaikeampaa väylää ja tämä on viimeisin niistä kun aloitit kierroksesi 1. väylältä. Kyseessä radan toinen par-4-väylä, joka tarjoaa avausheiton alamäkeen, jonka jälkeen toivottavasti näet korin ja sinulla olisi matkaa noin 70m. OB korin oikealla puolella.

#7 – FORD TILI
64m | Par 3

Tällä väylällä voit valita vasemman tai oikean puoleisen heittolinjan. Tarkoitus on kiertää puulinja, mikä kulkee keskellä väylää. OB väylän oikealla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen.

#8 – MÄKELÄN AUTO
64m | Par 3

Tämä väylä heitetään ylämäkeen ja kori on asennettu rinteen reunalla. Oikealta löydät ehdottomasti oikean reitin korille. OB väylän oikealla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen.

#9 – FORD HYÖTY-AJONEUVOT
63m | Par 3

Suora väylä ja kori löytyy aivan väylän oikeasta reunasta. Huomioi väylää 10 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. OB väylän oikealla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen.

#7 – FORD TILI
64m | Par 3

Tällä väylällä voit valita vasemman tai oikean puoleisen heittolinjan. Tarkoitus on kiertää puulinja, mikä kulkee keskellä väylää. OB väylän oikealla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen.

#8 – MÄKELÄN AUTO
64m | Par 3

Tämä väylä heitetään ylämäkeen ja kori on asennettu rinteen reunalla. Oikealta löydät ehdottomasti oikean reitin korille. OB väylän oikealla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen.

#9 – FORD HYÖTY-AJONEUVOT
63m | Par 3

Suora väylä ja kori löytyy aivan väylän oikeasta reunasta. Huomioi väylää 10 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. OB väylän oikealla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen.

#10 – GRANO DIESEL
63m | Par 3

Tämä väylä kaartuu hieman vasemmalla ja heitetään alamäkeen. Huomioi väylää 9 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. Mando väylän vasemmassa reunassa, kierrettävä oikealta. Väärin kierretty mando -> jatketaan edeltävältä heittopaikalta, tulokseen lisätään yksi rangaistusheitto.

#11 – AUTOLIITTO
59m | Par 3

Tämä väylä heitetään jyrkähkösti ylämäkeen ja väylä on muotoiltu niin, että heittolinja kaartuu loivasti vasemmalle. Putteri tai Midari heitto pienessä hyssessä on varmasti suosituin heitto tälle väylälle.

#12 – J. RINTA-JOUPPI
70m | Par 3

Tässä yksi radan makeimpia väyliä. Tii-paikka löytyy montun toiselta puolelta ja kori toiselta, eli heitetään montun yli. Kori on asennettu maastoon joka on laskeva, joten mitoita heittovoimasi oikein. Huomioi väylää 16 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään.

#10 – GRANO DIESEL
63m | Par 3

Tämä väylä kaartuu hieman vasemmalla ja heitetään alamäkeen. Huomioi väylää 9 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. Mando väylän vasemmassa reunassa, kierrettävä oikealta. Väärin kierretty mando -> jatketaan edeltävältä heittopaikalta, tulokseen lisätään yksi rangaistusheitto.

#11 – AUTOLIITTO
59m | Par 3

Tämä väylä heitetään jyrkähkösti ylämäkeen ja väylä on muotoiltu niin, että heittolinja kaartuu loivasti vasemmalle. Putteri tai Midari heitto pienessä hyssessä on varmasti suosituin heitto tälle väylälle.

#12 – J. RINTA-JOUPPI
70m | Par 3

Tässä yksi radan makeimpia väyliä. Tii-paikka löytyy montun toiselta puolelta ja kori toiselta, eli heitetään montun yli. Kori on asennettu maastoon joka on laskeva, joten mitoita heittovoimasi oikein. Huomioi väylää 16 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään.

#13 – NOKIAN RENKAAT
135m | Par 4

Tämä on radan toinen ja samalla viimeinen Par4-väylä. Väylä kulkee vasemman kautta oikealle, joten avausheittona tullaan näkemään kämmentä ja rystyä, mutta 70m suora heitto sopii yhtä hyvin avausheitoksi. Huomioi väylää 14 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. Mando väylän oikeassa reunassa, kierrettävä vasemmalta. Väärin kierretty mando -> jatketaan edeltävältä drop zonelta, tulokseen lisätään yksi rangaistusheitto. OB väylän oikealla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen.

#14 – FORDPASS
59m | Par 3

Tämä on radan lyhyimpiä väyliä, mutta todella tekninen. Tällä väylällä tullaan näkemään paljon kämmenheittoja pienessä antsakulmassa ”vakaalla” kiekolla, jolloin kiekko palautuu lopussa hieman oikealle. Huomioi väylää 13 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. OB väylän oikealla puolella, aidattu alue. Mando väylän vasemmassa reunassa, kierrettävä oikealta. Väärin kierretty mando -> jatketaan edeltävältä drop zonelta, tulokseen lisätään yksi rangaistusheitto.

#15 – HUOLTO HÄMÄLÄINEN
59m | Par 3

Tämä on suora väylä jota reunustaa muutamat männyt. Väylän vasemmella puolella on sen verran tilaa, että heittolinjan pystyy hallutessaan ottamaan vähän enemmän vasemmalta. OB väylän vasemmalla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen. OB väylän oikealla puolella, aidattu alue.

#13 – NOKIAN RENKAAT
135m | Par 4

Tämä on radan toinen ja samalla viimeinen Par4-väylä. Väylä kulkee vasemman kautta oikealle, joten avausheittona tullaan näkemään kämmentä ja rystyä, mutta 70m suora heitto sopii yhtä hyvin avausheitoksi. Huomioi väylää 14 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. Mando väylän oikeassa reunassa, kierrettävä vasemmalta. Väärin kierretty mando -> jatketaan edeltävältä drop zonelta, tulokseen lisätään yksi rangaistusheitto. OB väylän oikealla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen.

#14 – FORDPASS
59m | Par 3

Tämä on radan lyhyimpiä väyliä, mutta todella tekninen. Tällä väylällä tullaan näkemään paljon kämmenheittoja pienessä antsakulmassa ”vakaalla” kiekolla, jolloin kiekko palautuu lopussa hieman oikealle. Huomioi väylää 13 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. OB väylän oikealla puolella, aidattu alue. Mando väylän vasemmassa reunassa, kierrettävä oikealta. Väärin kierretty mando -> jatketaan edeltävältä drop zonelta, tulokseen lisätään yksi rangaistusheitto.

#15 – HUOLTO HÄMÄLÄINEN
59m | Par 3

Tämä on suora väylä jota reunustaa muutamat männyt. Väylän vasemmella puolella on sen verran tilaa, että heittolinjan pystyy hallutessaan ottamaan vähän enemmän vasemmalta. OB väylän vasemmalla puolella, kevyen liikenteen väylän reunasta alkaen. OB väylän oikealla puolella, aidattu alue.

#16 – FORD LIFESTYLECOLLECTION
61m | Par 3

Tämä väylä heitetään saman montun yli kuin 12-väylä, mutta vastakkaiseen suuntaan. Kori on asennettu aivan harjanteen reunalle. Väylä kaartuu oikealle. Huomioi väylää 12 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. Huomioi myös väylän 17 tii, mikä sijaitsee väylän 16 korin läheisyydessä. OB väylän oikealla puolella, aidattu alue.

#17 – GOODYEAR
68m | Par 3

Tällä väylällä on suurin korkeusero ja heitetään alaspäin. Väylä on suorahko, mutta sallii kiekon pienen feidin lopussa. Mitoita heittokorkeus oikein jos mielit avausheitolla korille.

#18 – FORD PERFORMANCE
58m | Par 3

Tämä on metrimäärältään radan lyhyin väylä, mutta heitetään ylöspäin ja väylä on muodoltaan loiva ”S”, joten vaatii teknisen heiton.

#16 – FORD LIFESTYLECOLLECTION
61m | Par 3

Tämä väylä heitetään saman montun yli kuin 12-väylä, mutta vastakkaiseen suuntaan. Kori on asennettu aivan harjanteen reunalle. Väylä kaartuu oikealle. Huomioi väylää 12 heittävät! Odota että toisen väylän ryhmä on heittänyt avausheittonsa ja sinun tuleva heittosi ei voi vahingossakaan osua kenenkään. Huomioi myös väylän 17 tii, mikä sijaitsee väylän 16 korin läheisyydessä. OB väylän oikealla puolella, aidattu alue.

#17 – GOODYEAR
68m | Par 3

Tällä väylällä on suurin korkeusero ja heitetään alaspäin. Väylä on suorahko, mutta sallii kiekon pienen feidin lopussa. Mitoita heittokorkeus oikein jos mielit avausheitolla korille.

#18 – FORD PERFORMANCE
58m | Par 3

Tämä on metrimäärältään radan lyhyin väylä, mutta heitetään ylöspäin ja väylä on muodoltaan loiva ”S”, joten vaatii teknisen heiton.

RATAA SPONSOROIMASSA